bakgrunn

søndag 25. mars 2012

Effektiv dag




I dag har eg vore svært effektiv.
Hadde besøk av lille Edgar , og da fekk eg lyst til å strikke hue til han,
noke som resulterte i 3 stk vidunder..


At huene vart strikka , er jo ei side av saka,
men at eg da heiv meg rundt og festa endane etterpå, 
ja det  er jo meir eller mindre eit under..
Å feste ender er det verste jeg vet...

I mønsteret stod det at huene skulle strikkes i Gjestal Naturgarn,
men det var da ikke noe jeg hadde i hus , så da tager man hva man haver,
jeg hadde noe Alfa fra Sandnes garn liggende, så da ble det Alfa huer.

Ser ut som om mønsteret er ett Gjestal mønster,
men jeg vet ikke hvilket hefte, er nemmelig en kopi som jeg fikk i utikken.


Når jeg var ferdig med huene,
tenkte jeg at det var like greit å gjøre seg ferdig med en ullbukse som også lå der uten at tråd endene var festet.

Ullbuksen er strikket i Drops Merino Ekstra Fine,
verdene mykeste tråd.

Mønster er i baby Drops , mønster hefte nr 21 , mønster nr 31

2 kommentarer:

Bella sa...

Wow ... pinnane må ha gått i supertempo i dag! Dei va veldig fine :-)

Og er absolutt enig med deg om at Drops merino ekstra fine er verdens mykeste!!!

Ha ei fin uke:-)

Klem

Linda sa...

Rekordfart da på deg idag :-)Fine